Gauk karščiausias G7 sportas naujienas, akcijų ir nuolaidų pasiūlymus!

Trenerė Julija: kaip teisingai priaugti svorio?

Dažniausiai daugelis nori atsikratyti nepageidaujamo svorio, bet yra ir tokių, kurie svajoja jo priaugti, o šis procesas nėra toks paprastas. Svarbu pasirinkti tinkamus būdus: taisyklinga ir pilnavertė mityba bei jos rėžimas, treniruotės, tinkamas fizinis krūvis ir aktyvumas.

Manoma, kad svorio priaugti padeda  vėlyva mityba, soti vakarienė ar riebesnis maistas. Persivalgydami ir prisivalgydami nakčiai, Jūs galite ne tik priaugti svorio, bet ir pakenti sveikatai. Jums reikia padidinti kalorijų kiekį savo meniu, bet kitaip. Kad ir kaip būtų keista, pagrindiniai taisyklingo svorio priaugimo principai yra panašūs į lieknėjimo.

1. Venkite stipraus alkio. Lieknėjantiems, jis yra pavojingas tuo, kad jam esant gresia persivalgymas. Auginantiems svorį – tuo, kad esant stipriam alkiui organizmas pradeda eikvoti energiją riebalų depuose (poodinis riebalų sluoksnis, taukmė), kurie ir taip yra maži. Laikykitės taisyklės valgyti po kartą, kas tris valandas.

2. Lieknėjant dažniausiai rekomenduojama prarasti nedaugiau kaip po 1 kg per savaitę, svorio didėjimo tempas turėtų būti toks pats.Tam pakanka, savo meniu kalorijų kiekį padidinti  trečdaliu, t. y. suvalgyti apie 700 kcal daugiau nei įprastai. 

3. Meniu pagrindas turėtų būti baltymų patiekalai. Jeigu lieknėjančiam asmeniui juose turi būti kuo mažiau riebalų, tai Jums tai neaktualu. Galite rinktis neliesą mėsą, 9% varškę, gerti 4% raugintą pieną.

4. Antrasis svarbus maisto komponentas – angliavandeniai. Jums nereikia pulti prie saldumynų! Geriau valgyti kietųjų kviečių kruopas, makaronus, rupią duoną. Jie užtikrina vienodą ir ilgalaikį energijos tiekimą. Šiek tiek didesnis kaloringumas lemia kūno svorio prieaugį.

5. Neverta išbraukti iš meniu daržovių. Jos neturi įtakos svorio pokyčiams, tačiau jose esanti ląsteliena užtikrina tinkamą žarnyno veiklą - kas ir padeda išlaikyti norimą kūno svorį.

6. Norint priaugti svorio, reikia rūpintis ne tik mityba,bet ir fiziniu aktyvumu. Praktikuokite jėgos treniruotes, jos neskatina riebalų deginimo procesų, bet padeda padidinti raumenų masę ir sukurti gražias kūno formas ir linijas.

7. Ir, žinoma, „neužsižaiskite“! Priaugus norimo svorio, svarbu laiku sustoti, kad vėliau netektų atsikartyti viršsvorio.